Bereik uw doelen in de zoekmachines met SEO | Ralf van Veen

App store optimalisatie.
YouTube kanaal en video-optimalisatie.
Google My Business optimalisatie.
Social media optimalisatie.
Sites van derden en verticale zoekmachines (bijvoorbeeld Amazon en Yelp).
Al deze doorzoekbare platformen zijn volledig aanpasbaar aan de principes van SEO en bieden u de mogelijkheid om extra zichtbaarheid van uw merk te krijgen.

Plus, wanneer u optimaliseert voor andere zoekervaringen, kan de inhoud over uw merk ook in traditionele zoekmachine resultaten (Google, Bing, etc.) worden opgenomen.

Dit artikel is geschreven door een Ralf van Veen, SEO specialist bij ralfvanveen.com.

Wees zo veel mogelijk zichtbaar. Gebruik elk deel van de resultaten om zoekervaringen te creëren.
Optimaliseer buiten de zoekmachine om. Dit zal uiteindelijk leiden tot extra vastgoedbezetting in de zoekmachineresultaten zelf.
SEO gaat uit van een veel grotere context wanneer het doel is om de zoekervaring te optimaliseren, niet alleen zoekmachine optimalisatie.
2. 2. Inhoud optimaliseren voor mensen
Optimaliseren voor mensen, niet voor zoekmachines
Het is soms gemakkelijk om te vergeten dat het allemaal gaat om het optimaliseren voor mensen – uw klanten, lezers of abonnees.

Optimaliseer dus altijd voor mensen, niet voor zoekmachines.

Creëer content voor klanten, niet alleen om hoger te scoren.

Wanneer u mensen in het middelpunt van uw contentstrategieën plaatst, is de kans groot dat u veel succesvoller zult zijn in zoekmachines.

Inhoud, trefwoorden & zoekalgoritmen
Google heeft in de loop der jaren verschillende algoritme-updates en -wijzigingen doorgevoerd.

Twee belangrijke algoritmewijzigingen zijn van groot belang voor de manier waarop we over inhoud en trefwoorden denken:

Kolibrie: Deze update gaf Google de mogelijkheid om volledige queries te begrijpen, niet alleen individuele zoekwoorden als onderdeel van een zoekopdracht. Het introduceerde ook het concept van semantiek, of verschillende trefwoorden rond een hoofdthema. Het optimaliseren van uw pagina’s voor een enkel trefwoord van boven naar beneden is niet langer een levensvatbare SEO tactiek, noch ziet het er natuurlijk uit voor mensen.
RankBrain: Deze update gaf Google de mogelijkheid om query’s te begrijpen die het nog nooit eerder had verwerkt en associaties te creëren die nodig zijn om de volledige betekenis van de query te kunnen ontcijferen om resultaten te leveren door middel van machine learning. Het is een van de top drie factoren, samen met de inhoud en links.
Dus hoe beïnvloeden deze twee algoritme-updates de contentstrategieën?

U wilt zich niet te zeer richten op trefwoorden. Hoewel rankings belangrijk zijn, is ranking niet het enige dat telt.

Trefwoorden kunnen je soms verraden. Trefwoorden kunnen een hoog zoekvolume hebben, maar kunnen een gebrek aan specificiteit en waarde hebben.

Neem deze zoekopdracht voor [e-mailmarketing] bijvoorbeeld:

https://ralfvanveen.com