Interview met bedrijfsanalist

Een bedrijfsanalist is als een sportcoach voor een hele organisatie. Hij zal zien welke oefeningen u ineffectief doet, het benodigde aantal calorieën berekenen en u vertellen met welke specialisten u nog contact moet opnemen om het beste resultaat te behalen.

Een bedrijfsanalist is betrokken bij het verbeteren van bedrijfsprocessen. De specialist begint zijn werk door de structuur van het bedrijf te analyseren en de processen te beschrijven. Vervolgens interviewt hij medewerkers, onderzoekt hun functionaliteit. De bedrijfsanalist moet een “kaart” van het bedrijf samenstellen die laat zien hoe de processen zijn opgebouwd. U kunt dit doen in Visio en andere programma’s. De analist zoekt waar processen gestroomlijnd kunnen worden, waar knelpunten zitten, waar functionaliteit wordt gedupliceerd, enzovoort.

Afhankelijk van de structuur van het bedrijf kan een specialist een systeemanalist zijn en taken beschrijven voor correctie en technische toewijzing voor een IT-team, en een projectmanager en projecten leiden om procedures of processen te veranderen / introduceren.

Ons bedrijf heeft afdelingen koeriersdienst, financiën, marketing en andere. Het is noodzakelijk dat ze met elkaar verbonden zijn, maar er is een probleem – werk in verschillende bedrijfssystemen. Een bedrijfsanalist kan de taak krijgen: “daar doet het pijn – graaf het op.” Hij analyseert wat er veranderd moet worden in het proces, de functionaliteit, en als het probleem duidelijk is, neemt hij het beheer van implementatieprojecten over.

Het is belangrijk dat de specialist een oorzakelijk verband opbouwt. Op de logistieke afdeling levert de integratie met het nieuwe systeem bijvoorbeeld veel fouten op. En een goede bedrijfsanalist denkt om het bedrijf geen pijnstiller te geven, maar om het te genezen, om ervoor te zorgen dat het geen pijn meer doet.

Tijdens het interview vraag ik: “Hoe weet je dat je succesvol werkt?” De bedrijfsanalist zal hoogstwaarschijnlijk antwoorden dat hij het resultaat ziet in het verbeteren van de bedrijfsprocessen. En als het een bedrijfsanalist op de klantafdeling is, zal hij zeggen dat zijn acties de klantenservice verbeteren.

Vragen die geschikt zijn voor een interview met bedrijfsanalisten:

  • Wat was je taak (meest interessant / laatste)?
  • Hoe werd informatie over de structuur van het bedrijf verzameld?
  • Wat zijn enkele voorbeelden van geconstateerde knelpunten?
  • Welke oplossingen heeft u voorgesteld?
  • Welke programma’s gebruik je om processen te tekenen?
  • Welke projecten heb je kunnen implementeren? Wat waren de moeilijkheden?
  • Welke analytische tools heb je?
  • Vertrouwen in Excel – Welke functies kent u?
  • Wat was de specificiteit van het bedrijf, dat er interessante kenmerken in aan het licht bracht?
  • Hoe werk je samen met de opdrachtgever en aannemers? (Het is absoluut noodzakelijk om de kwaliteit van de communicatie te beoordelen, aangezien een bedrijfsanalist zal moeten werken met werknemers van het bedrijf die vaak niet klaar zijn om tijd te besteden aan gesprekken en weerstand te bieden aan veranderingen).

global recruitment selection

https://www.globalrecruitment.info/